14 augusti 2007

Semesterbilder

Nu när semestern är slut får man titta tillbaka på sommaren genom sina foton. Jag ska inte visa bilder från några exotiska länder utan bara från grannlandskapen :-).
Först ut är Hälsingland. Min mamma, jag och min dotter tog en liten dagstur runt Dellensjöarna. Vackert! Vi stannade på Hembygdsgårdar och andra fina platser vi hittade längs vägarna. Delsbo forngård är ett fint ställe med många gamla byggnader. Gamla dörrar är det något speciellt med....



Ett annat fint ställe är Norrbo hembygdsgård. Ligger jättefint sluttandes ner mot Dellensjön.....Där kan jag gärna bo :-)



Nästa grannlandskap är Ångermanland. Mycket vackert med sin höga kustlinje. Vi besökte där Mannaminne i Nordingrå. Ett intressant ställe som konstnären Anders Åberg byggt upp. Området består av ett 50-tal byggander med olika teman och från olika länder.





Slutligen den fantastiska Höga kusten bron...

8 kommentarer:

Signes Vind sa...

Tur att man kan föreviga sina minnen genom kameran. Verkligen vackra miljöer - längesedan jag var högre upp i Sverige och såg så vackra miljöer

Anonym sa...

Det är vackert med äldre hus och dörrar, för att inte tala om beslagen. Fina bilder du visar. Själv bor jag i ett gammalt Funkishus och jag drömmer mig gärna bort en stund....... gamla, vackra hus.... Fin blogg du har =)

Anonym sa...

Snygga bilder på gamla hus! Du får läsa i senast Gårdar&Torp (tror den heter så) om jobbarkompis Stinas projekt om gamla torp och trädgårdar. En liten notis bara, men kul!! /Syrran

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för titten av alla guldkorn!! Mannaminne är ett unikt och besökvärt ställe och höga kusten bron så vacker, liksom hela höga kusten!! Ett härligt inlägg!! Mari.

Nygammalt sa...

Man beöver verkligen inte lämna Sverige på semestern när det finns så här fint att titta på. Om man bortser från vädret i detta land...Kul att se lite fina bilder på kära Höga Kusten, är du därifrån?
Kram.

Anonym sa...

Oj. Ja, det är verkligen något speciellt med gamla dörrar!

Ingen träning i måndags heller?

Och nu på måndag kan inte jag...

Ha det bra tills vi ramlar över varandra!

Staffan sa...

Nog skulle man vilja bo så men även om man har råd med ett hus där (det är oftast relativt billigt) så är det värre med jobb.

Mitt vita staket sa...

hej...fina bilder..ja nu längtar man efter lite semester..Kram..Sussie