12 juni 2007

I den lilla lilla trädgården

Jag bor i ett radhus med bara en liten trädgård, typ en rabatt. Nu har den förökats till två, och dessutom har min pappa gjort en fin låda där jag ska sätta lite sallad och kryddor. Återkommer med bilder när det hänt något där. Den lilla rabatt jag har upptas i största delen av en stor pionbuske. Just nu står ett hav av pionknoppar sträckta mot solen. Tänk när alla dessa blommar, då blir busken ett enda stort moln av rosa fluff. Härligt!!

Har också planterat en klematis som nu slingrar sig upp i en fin spalje ...ja, pappa har gjort den också... :)


Ha en fortsatt skön kväll! /Kram Lena


Jo, en kul grej är att min bild på stolsöverdraget i förra inlägget finns nu på Hansons magasins hemsida! Kul va? Gå in här och titta.

6 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Å pioner och klematis, de två vackraste blomorna som finns tror jag!! Pioner bara älskar jag, har tyvärr ingen själv, satte två i fjol men det dröjer nog innan de tar sig... så gullig vit pall du hade där och så kul med din stolsbild,den var fin, jobbar du där eller fick du äran ändå?? Jättekul!! Du är länkad hos mej nu med!! Du har en jättemysig blogg!! Mari.

Lena sa...

Tack vad snällt Mari. Nej, jag jobbar inte där. Dom hade bara läst min blogg och tyckte bilden var fin.

LantlivsAnette sa...

Hej ! Och tack för kommentaren hos mig idag...gud vad fint du har..måste gå igenom din blogg nu och kika ordentligt...kram kram

Anonym sa...

Hallå,
tjusig blogg!!
Behöver snart grävhjälp när rosenrabatten ska fixas iordning...
/Anna

Anonym sa...

Åh, sygga blomster!!! Hoppas de inte regnar bort.....

Kul med stolsdynan.

/ Syster yster

Nygammalt sa...

Jättefina bilder! Ser så himla fräscht ut